Başarıya ulaşabilmek için çalışmaların sistemli olarak sürdürülmesi gerekir. Ders saatlerinde gerçekleşen bilgi aktarımı öğrenmenin ve başarının ön koşuludur; ancak kesinlikle yeterli değildir.
Ders çalışırken kendine uzun dinlenme aralıkları veren bir öğrenci enerji ve zaman savurganıdır. Bu öğrenci her seferinde öğrendiklerini (sil baştan) bir daha hatırlamak durumunda kalır. Öğrenilecek bilginin daha önce öğrenilmiş bilgilerle bağlantısı zayıf olacağından öğrenmek giderek zorlaşacaktır. Bu durum öğrenme isteğinin kırılmasına ve karamsarlığa neden olur.
“BUGÜN KİM OLDUĞUMUZ, DÜNKÜ TERCİHLERİMİZİN BİR SONUCUDUR; YARIN KİM OLACAĞIMIZ BUGÜNKÜ KARARLARIMIZIN BİR SONUCU OLACAKTIR.”
Çalışma programı nasıl hazırlanır?
· Gerçekçi bir çalışma programının oluşturulabilmesi için önce günlük yaşantınızda yer alan olayların ve zaman kaybına yol açan durumların belirlenmesi zorunludur.
· Uygulanabilir bir çalışma programının hazırlanabilmesi için, tüm etkinliklerin gerçekçi bir biçimde programlanması gerekmektedir.
· Haftalık program hazırlanırken günlük etkinlikler haftanın her günü için ayrı ayrı gözden geçirilir. Her faaliyet için ayrılan zamanlar belirlenir.
· Program hazırlanırken en verimli olduğunuz saatlerin ders çalışmaya ayrılmasına dikkat edilmelidir. En verimli çalışma; 2’şer saatlik dilimler halinde gerçekleştirilenidir. Bu sürenin 40 dakika çalışma, 10 dakika tekrar, 10 dakika dinlenme, 40 dakika çalışma, 10 dakika tekrar ve 10 dakika dinlenme şeklinde yürütülmesi önerilir.
· Haftalık ders çalışma programı hafta sonunda mutlaka gözden geçirilmelidir. Yeterli ve verimli çalışmanın gerçekleşmemesi durumunda bir sonraki hafta için yeniden düzenlenerek aksaklıklar giderilmelidir.
· Çalışmaları önerilen doğrultuda sürdüren öğrenci çalışmalarını düzenli olarak yürütmenin yanı sıra kendisine zaman ayırma şansına da sahip olacaktır.
“İNSANLAR BENİM USTALIĞIMI ELDE ETMEK İÇİN NE KADAR SIKI ÇALIŞTIĞIMI BİLSELER, ONUN O KADAR HAYRET EDİLECEK BİR ŞEY OLMADIĞINI ANLARLARDI.” Michelangelo
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder